Diddy - Dirty Money - Coming Home ft. Skylar Grey  進行形で近未来を表す






※近未来 be ~ing

Res.1 by 無回答 from 無回答 2006/01/13 01:15:06

I am going there tomorrow. そこへは明日行く予定です。
とか、未来をあらわす単語があとに来るときなどは未来のことになるのでは。 また、 will be ~ing だったら必ず未来のことですね。
He will be cleaning the driveway tomorrow. 明日彼がドライブウェイを掃除するよ。
他にも
It is going to snow tonight. 今夜雪になるだろう。とか、
That is going to hurt. それ痛いよ(きっと)! とか、「半ば確実に起こるであろう事柄」にも使われますね。   

引用 http://bbs.jpcanada.com/log/17/1241.html




歌詞 和訳 サビ

I'm coming home
今帰るわ
I'm coming home
今帰るわ

Tell the World I'm coming home
世界中に伝えて、私が帰るって

Let the rain wash away all the pain of yesterday
昨日の痛みを雨に洗い流させて

I know my kingdom awaits and they've forgiven my mistakes
私の王国が私を待っている、そして彼らは私の全ての過ちを許してくれた

I'm coming home, I'm coming home
今帰るわ

Tell the World that I'm coming
世界中に教えてあげて、私が帰って来るって

コメント

人気の投稿