Bruno Mars - When I Was Your Man で覚える英文法


When I Was Your Man - Unorthodox Jukebox


※仮定法過去完了

If + 主語 + had + 過去分詞 ~ ,
主語 + would(could, should, might) + have + 過去分詞 ~ .

意味は、「もし~だったら、~しただろう(~できたのに、~すべきだったのに、~だったかもしれない)」

サビ・コーラス
-------------------------------------------------------
Too young, too dumb to realize
That I should have bought you flowers and held your hand
Should have gave all my hours when I had the chance
Take you to every party cause all you wanted to do was dance
Now my baby is dancing, but she's dancing with another man.

理解するには若くバカすぎた
君に花を買ってあげて手を握るべきだった
チャンスがあるときに、僕の全ての時間を君に捧げるべきだった
パーティーに君を連れて行き、君が大好きなことは踊ることだったから
今、僕のベイビーが踊っている 違う男と一緒に.....



コメント

人気の投稿