Nicki Minaj - Moment 4 Life 和訳 日本語訳

LOS ANGELES, CA - FEBRUARY 13:  Rapper Nicki M...Image by Getty Images via @daylife
バカ大学生が洋楽で英語を勉強!! TOEIC800点   洋楽の歌詞 ラップを聞きとる!!歌詞の和訳-notitle~270.jpg




















Moment 4 Life - ピンク・フライデー

Moment 4 Life - ピンク・フライデー




I fly with the stars in the skies 

星よりも高く飛び 




I am no longer trying to survive 

もうサバイブする必要はないわ





I believe that life is a prize 
人生はすばらいものだと信じてるわ




But to live doesn't mean you're alive 

でも ただ生きることは いい人生を意味しない



Don't worry about me & who I fire
 
私や 私がディスしてるやつらの心配いらないわ 



I get what I desire It's my empire 

欲しいものは手に入れた 私の帝国 






And yes, I call the shots, I am the umpire 

And yes 私が権限を持ってる アンパイア(審判)



I sprinkle holy water upon the vampire 

聖なる水をバンパイアにふりかける 



In this very moment I'm king

まさにこの瞬間 私はキング 


In this very moment I slayed Goliath with a sling

まさにこの瞬間 私は石でゴリアテを倒す 


※ゴリアテとは聖書に出てくる投石で殺された巨人




put it on everything, that I will retire with the ring

 すべてのものw身につけ、指輪をはずし

and I will retire with the crown, Yes

 王冠を置き

no I'm not lucky I'm blessed, Yes

 私はラッキーじゃないわ、神のご加護を受けたのよ

clap for the heavyweight champ, Me 

 ヘビー級チャンピオンを拍手を me

but I couldn't do it all alone, We
 
一人ではで成し遂げたわけじゃない

Young Money raised me, grew up out in Baisley

ヤングマネーが私を育てた、ベイズリーで育ち

Southside Jamaica, Queens and 

ジャマイカ地区の南 クイーンズ

it's crazy cuz I'm still hood, 

いかれてる それでも私はまだフッドの人間

Hollywood couldn't change me 

ハリウッドは私を変えられない

shout out to my haters, 

ヘイターどもを黙らせて

sorry that you couldn't faze me 

私をどうにもできなくて 残念ね

Aint being cocky, we just vindicated

うぬぼれじゃないわ、私達が証明してる

Best believe that when we done 

わたしたちがやってきたことを信じて

this moment will be syndicated 

 この瞬間 すごいチームになるわ

I don't know, this night just remind me of 

わからない 今夜は思い出される

Everything they deprived me of 

私から奪い取ったすべてのものが

P-p-p-p-put your drinks up 

酒を飲んで

It's a celebration every time we link up

いつもセレブレーション 私達はつながっているの

We done did everything they could think of 

想像しうることは達成したわ

Gr-Greatness is what we on the brink of 

もう少しで グレイトネス


((コーラス))

I wish that I could have this moment 

この瞬間が ずっと続いたら

4 life, 4 life, 4 life 

ずっと...

In this moment, 
この瞬間 

I just feel so alive, alive, alive 

私は生きている気がするわ













[Nicki Minaj]
I fly with the stars in the skies

I am no longer trying to survive

I believe that life is a prize

But to live doesn't mean you're alive

Don't worry 'bout me and who I fire

I get what I desire, it's my empire

And yes I call the shots, I am the umpire

I sprinkle holy water upon the vampire

In this very moment I'm king

In this very moment I slay Goliath with the sling

In this very moment I bring, put it on everything

That I will retire with the ring

And I will retire with the crown, yes

No, I'm not lucky, I'm blessed, yes

Clap for the heavy weight champ, me

But I couldn't do it all alone, we

Young money raised me, grew up out in Baisley

South side Jamaica, Queens and it's crazy

Cause I'm still hood, Hollywood couldn't change me

Shout out to my haters,

Sorry that you couldn't phase me

Ain't being cocky, we just vindicated

Best believe that what we done this moment

Will be syndicated, I don't know

This night just remind me of

Everything they deprived me of

Put your drinks up

It's a celebration every time we link up

We done did everything they could think of

Greatness is what we on the brink of



I wish that I could have this moment
For life, for life, for life
Cause in this moment I just feel so
Alive, alive, alive

I wish that I could have this moment
For life, for life, for life
This is my moment I just feel so
Alive, alive, alive


星よりも高く飛び

もうサバイブする必要はないわ

人生はすばらいものだと信じてるわ

でも生きることは 有意義な人生を送ることを意味しない

私や私がディスするやつらは心配いらないわ

欲しいものは手に入れた 私の帝国

And yes 私が権限を持ってる アンパイア

聖なる水をバンパイアにふりかける

まさにこの瞬間 私はキング

まさにこの瞬間 私はゴリアテを倒す

リングとともに引退

And 王冠とともに引退する yes

No 私は幸運じゃなくて 神のご加護を受けてる No

ベビー級チャンピオンに拍手を me

でも一人で全部成し遂げたわけじゃないわ we

ヤングマネーが私を育ててくれた Baiselyで育ち

Jamaica地区の南 クイーンズ イカれてる

今でも私はフッドの人間 ハリウッドは私を変えられない

ヘイターどもを黙らせて

私をとめられなくて残念ね


今できることを信じる

今夜は思い出される

私から奪い取ったすべての物が


私たちのつながりを祝おう

想像しえる全てのことを成し遂げた

もうすこしでグレイトネス


(コーラス)
Enhanced by Zemanta

コメント

人気の投稿